گروه فنی و مهندسی میلینیوم با توکل به یاری خداوند متعال و همت والای مهندسین خود ، در عرصه تولید تجهیزات قالب بندی فلزی سازه های بتنی و اتصالات ، سابقه و کارنامه ای موفق را برای خود به ارمغان آورده است ؛ دست یافتن به این مهم جز با اعتماد مشتریان گرامی امکان پذیر نبوده است. کادر مدیریتی این گروه مهندسی همواره تضمین کیفیت و منحصر بفرد بودن خدمات ارائه شده را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

 

ادامه مطلب ...

کارشناسان مجرب گروه فنی و مهندسی میلینیوم در ساعات اداری ( ۹ صبح الی ۱۷ بعدازظهر) از طریق شماره تماس ۲۲۸۶۹۱۴۹-۰۲۱(۹۸+) و ۲۲۸۴۴۲۵۹-۰۲۱(۹۸+) آماده پاسخگویی به سوالات فنی شما کاربران گرامی در خصوص محصولات مختلف تولیدی این گروه مهندسی می باشند.

 

همچنین شما می توانید نقشه ها و فایل های مربوط به جزئیات محصولات مورد نیاز خود را جهت بررسی کارشناسی از طریق آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال فرمایید :

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   یا  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شما کاربر گرامی می توانید کاتالوگ الکترونیک محصولات تولیدی گروه فنی و مهندسی میلینیوم را از طریق لینک زیر دریافت نمایید :

 

دانلود کاتالوگ بصورت فایل PDF ( با حجم 2 مگابایت )

ساخت قالب های فلزی مدولار بهمراه اتصالات و تجهیزات لازم برای پروژه سد سرداب (استان اصفهان) و کارخانه فولاد زرند (استان کرمان)

 

به سفارش شرکت مهندسی آب و خاک (تهران)

مشاهده اطلاعات و جزئیات پروژه

جک های فلزی ( انواع جک سقفی )

جک سقفی : جهت شمع زنی در قالب بندی سقف های بتنی یا تیر بتنی از جک سقفی استفاده می شود .ت این جک ها مناسب ترین و اقتصادی ترین وسیله برای اجرای دال های سبک ( سقف های بتنی سبک ) و سقف های تیرچه و بلوک هستند . صفحه های بالایی و پایینی جک سقفی به صورت افقی و ثابت می باشد . جک های سقفی در ارتفاع های 2/3 ، 6/3 ، 4 ، 2 /4 و 5 / 4 متر موجود بوده و معمولاً از لوله های با قطر 5 و 6 سانتی متر ساخته می شوند و همان طوری که قبلاً ذکر گردید دارای سوراخهایی جهت تنظیم ارتفاع می باشد و برای تنظیم دقیق ارتفاع نیز از پیچ و مهره تعبیه شده بر روی جک بهره می گیرند . استفاده از جک ها در ارتفاع های 3 الی 5/4 متر توصیه شده و پیشنهاد می شود در ارتفاع ها بیشتر از داربست فلزی پیش ساخته استفاده گردد . همچنین جک های فلزی پیش ساخته استفاده گردد . همچنین جک های سقفی با توجه به نیاز اجرایی ، می توانند به صورت T شکل ساخته شوند .

 مهار بندی جک های سقفی :
جک های سقفی عضوهای قائمی هستند که بصورت منفرد نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند . جهت افزایش ظرفیت باربری و مهار جانبی جک ها ، می توان آنها را توسط قطعات افقی و یا مهار بندها در فواصلی به یکدیگر متصل نموده و مهار کرد . در صورتی که جک ها ، مقاومت کافی در برابر بارهای وارده داشته باشند می بایست حداقل در دو نقطه درمقابل حرکت جانبی مهار گردند . همچنین جک ها را می بایست در دو انتها در مقابل جا به جایی مهار کرد . جک های با ارتفاع زیاد را می بایست در دو جهت به صورت افقی و قطری مهاربندی و کنترل کرد . باید توجه نمود که حتماً انتهای تحتانی جک کاملاً ثابت شود به این دلیل که ، در بتن ریزی ها به خاطر فشار بتن سیال تازه ریخته شده و تمرکز فشار بتن در ناحیه محدودی از قالب ، نواحی خالی اطراف بتن ریزی کمی به سمت بالا حرکت کرده که این برخاستن قالب به شل شدن جک های متصل به زمین یا کف طبقه و بعد از آن سقوط شمع ها یا جک ها و در نهایت فروپاشی سیستم قالب بندی منجر می شود . پس باید جک ها را پس از استقرار در جای مورد نظر مهار بندی و تثبیت نمود .

2 – جک فلزی مهاری : این جک مانند جک سقفی است با این تفاوت که صفحات بالایی و پایینی جک مهاری قابلیت چرخش روی محور افقی را دارد . این جک به صورت مورب برای مهار نمودن قالب سطوح قائم به کار می رود .

3 – جک مهاری دوبله : این جک ها که از دو بازوی کوچک و بزرگ تشکیل می شوند پشت قالب های دیوار تعبیه گردیده و وظیفه شاقول کردن قالب ها را به عهده خواهند داشت . جک های مهاری دوبله به عنوان سازه باربر عمل کرده و در قالب بندهای یک طرفه باری تحمل فشار جانبی بتن به کار می رود . جک کوتا « جک مهاری دوبله » به قسمت پایین قالب قائم دیوار یا ستون و جک بلند آن به صورت مورب به قسمت بالای قالب می چسبد و پس از تنظیم ، بدنه قالب را در وضعیت شاقولی نگه می دارد . مکانیزم به کاگیری این جک ها بدین صورت است که در ابتدا و انتها توسط کفشک به ترتیب به سولجر و زمین متصل می شوند . جک های مذکور به صورت دو پیچ بوده که در قسمت میانی از لوله و در دو انتها از میلگرد رزوه شده تشکیل شده اند که امکان تنظیم طول دو پیچ و شاقول کردن سیستم را به طور دقیق میسر می سازند .

4 – جک T شکل : جک های T شکل معمولاً در دو نوع ساخته می شوند در نوع اول ناحیه T شکل به انتهای لوله ی فوقانی جوش می شوند . در نوع دوم ، ناحیه T شکل به طور مجزا در انتهای فوقانی جک معمولی نصب می شود و جک معمولی را به جک T شکل تبدیل می کند . مزیت جک T مزیت جک T شکل نوع دوم آن است که در هر جا نیاز به جک T شکل باشد سر جک مجزای T شکل را به جک معمولی وصل نموده و در جایی که نیاز به این جک ( جک T شکل ) نیست از جک معمولی ( بدون سر جک T شکل ) استفاده می کنیم . جک T شکل در قالب تیرهای بتنی و در اجرای سقف های تیرچه بلوک بیشترین کاربرد را دارند.

 

ارتفاع جک های فلزی
 ارتفاع جک های فلزی ، متفاوت است و اغلب جک ها دارای قسمت فوقانی بوده ، و درون قسمت تحتانی جای می گیرند و این باعث افزایش یا کاهش ، بر اساس ارتفاع مورد نیاز خواهد شد .
 طول لوله ی فوقانی معمولاً 5/1 الی 2 متر می باشد و طول لوله تحتانی بر اساس حداکثر ارتفاع مورد نیاز برای جک ها ، متفاوت می باشد . در شکل ( 9 – 3 ) ، گروهی از جک ها را که ساخت گروه صنعتی بوذر جمهر می باشد مشاهده می کنید .
 
 نکته مهم در مورد بر پایی و نصب جک ها ، آماده کردن سطح زیرین انتهای جک ها یا همان سطح اتکای تحتانی می باشد که معمولاً دو حالت پیش می آید . حالت اول زمانی است که در طبقات بالاتر اقدام به برپایی جک می نماییم که در این حالت سطح اتکای زیرین جک ، بر روی سقف طبقه زیرین جک ، بر روی سقف طبقه زیرین می باشد . در این نوع مواقع ، بتن طبقه زیرین می باید مقاومت کافی را کسب نموده باشد تا بتواند بارهای وارده از سوی جک ها را بدون تغییر شکل و خزش تحمل کند . حالت دوم زمانیست که جک ها باید بر روی زمین مورد نظر می بایست مقاومت کافی در برابر بارهای وارده از سوی جک ها داشته باشد . در صورت ارضا نبودن مورد فوق ،نشست و جابه جایی در قسمت های اطراف و زیر جک ها رخ داده که این باعث ناتراز شدن سطح فوقانی جک ( سطح فوقانی جک ، متکی به قالب های بالاست ) ، و امکان فروپاشی قالب های متصل به جک خواهد شد . در زمین های سست می بایست از روش خاکریزی و تراکم استفاده نمود و این خاکریزی و تراکم باید توسط مهندس ناظر کنترل شود تا ایمنی حاصل گردد . همچنین برای توزیع بار سمع در خاک بستر ، در مواردی از بلوک های بتنی و شفته ریزی بهره می گیرند .
 
 مورد مهم دیگر شمع زنی زیر قالب تحمل می شود و شمع ها ( فلزی یا چوبی ) بار خود را به طبقه زیرین خود را به طبقه زیرین خود منتقل می نمایند . اما در برخی از مواقع ، سقف طبقه تحتانی ، توانایی تحمل وزن خود و سربار ناشی از شمع ها را ندارد که باید تمهیدات ویژه در این مورد اندیشیده شده تا طبقه تحتانی و قالب ها از خطرات احتمالی ، حفاظت گردد . حال اگر از شمع یا قاب لفزی ( داربست فلزی ) برای تحمل بار سیستم قالب بندی دال یا تیره بهره جوییم که این دو مورد ( شمع یا قاب فلزی ) می بایست بر روی سقف تحتانی قرار گیرند ، باید توسط شمع هایی ، زیر طبقه تحتانی تقویت شود تا از بروز تغییر شکل در سقف زیرین جلوگیری به عمل آید . ( شمع زنی مجدد ) . و دقت گردد که شمع های چند طبقه می بایست در یک راستا ( در راستای شمع های طبقه بالا ) باشند تا انتقال بار به طور صحیح انجام پذیرد ؛ و در هر طبقه شمع ها باید به طور مطلوب و درست در جای خود تثبیت شوند . زمان و نحوه ی بر چیدن شمع های مجدد می بایست با تایید مهندس ناظر انجام گیرد و در پروژه های مختلف ، متفاوت است . در صورت زود بر چیدن شمع های مجدد یا اصلی ، امکان فروپاشی قالب و به خطر افتادن ایمنی پرسنل قالب بند و غیره وجود دارد .

 

تماس با میلینیوم

تلفن تماس 22844259 - 021 (98+)
تلفن تماس 22844259
فکس 22869149 - 021 (98+)
پست الکترونیکی info.megr@gmail.com